W letniej oponie osobowej azjatyckiego producenta zastosowano zoptymalizowaną konstrukcję bieżnika. Udoskonalone rowki wpływają na bardzo dobrą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni, a także na skuteczne odprowadzanie wody i zmniejszone ryzyko aquaplaningu. Zoptymalizowana konstrukcja bloków zapewnia skuteczne hamowanie oraz precyzyjne pokonywanie zakrętów w zmiennych warunkach pogodowych.
W letniej oponie osobowej azjatyckiej marki zastosowano nowoczesny wzór bieżnika, który wpływa na bezpieczną jazdę w zróżnicowanych warunkach atmosferycznych. Ułożenie bloków bieżnika zapewnia redukcję poziomu hałasu. Skład mieszanki wpływa na zwiększoną odporność i wydłużoną żywotność opony. Tourador X Wonder TH1 to gwarancja stabilnej jazdy, komfortu akustycznego oraz równomiernego zużycia.
Model Tourador X Wonder TH1 to wyjątkowe letnie opony, które zaskoczą Cię swoim stosunkiem ceny do jakości. Niezależnie od tego, czy jeździsz samochodem osobowym czy 4x4, te opony zapewnią Ci pewność prowadzenia w każdych warunkach. Dzięki innowacyjnemu bieżnikowi Tourador X Wonder TH1 oferuje optymalną przyczepność, co jest kluczowe dla Twojego bezpieczeństwa na drodze.
Tak, Tourador X Wonder TH1 jest przyjacielem Twojego portfela! Ten model to synonim niskiej ceny przy zachowaniu najwyższej jakości. Bezpieczny produkt nie musi być drogi, a Tourador X Wonder TH1 jest tego najlepszym przykładem. Solidna konstrukcja i nowoczesne rozwiązania technologiczne zapewniają długą żywotność opon, pozwalając Ci cieszyć się komfortową i bezproblemową jazdą na co dzień.
Bezpieczeństwo to priorytet dla każdego kierowcy, a wybierając Tourador X Wonder TH1, inwestujesz w pewność i stabilność. Oryginalny wzór bieżnika wspiera skuteczne odprowadzanie wody, minimalizując ryzyko aquaplaningu, dzięki czemu możesz czuć się pewnie nawet podczas letnich burz. Te opony są zaprojektowane, by dostarczać nie tylko komfort i precyzję prowadzenia, ale także maksymalne bezpieczeństwo podróży dla Ciebie i Twojej rodziny.
Hałas zewnętrzny
Od A (najcichszy) do C (najmniej cichy)
Poziom hałasu na zewnątrz jest mierzony w decybelach (dB) i porównywany z europejskimi limitami wprowadzonymi w 2016 roku dla hałasu zewnętrznego opon
Klasa A
3dB poniżej limitu europejskiego
Klasa B
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Klasa C
Zgodny ze starymi europejskimi limitami
Uwaga
Hałas zewnętrzny nie jest powiązany z hałasem wewnątrz pojazdu.
Przyczepność na lodzie
Symbol lodowego stalagmitu wskazuje, że opona spełnia minimalne wartości indeksu przyczepności na lodzie, odpowiednie dla wiarygodnych, dokładnych i powtarzalnych metod testowych.
Przyczepność na śniegu
Oznaczenie 3PMSF wskazuje, że opona może działać w trudnych warunkach śniegowych, zgodnie z minimalnymi wartościami indeksu przyczepności na śniegu, określonymi w regulacji UNCE 117.
Efektywność paliwowa
Klasy od A (najbardziej wydajna) do E (najmniej wydajna).
Opór toczenia to jeden z czynników mających wpływ na zużycie paliwa przez oponę. Im niższy opór toczenia, tym mniejsze zużycie paliwa i mniejsza emisja dwutlenku węgla. Różnica w zużyciu paliwa pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet do 6,5%.
1) Dla przeciętnego samochodu osobowego to około 0,55 l na 100 km.
Średnio o ponad 0,55 l/100 km większe jest zużycie paliwa przy klasie E w stosunku do opony klasy A
1) Wydajność mierzona zgodnie z metodami badań określonymi w rozporządzeniu (UE) 2020/740. Opracowana przez Komisję Europejską Ocena Skutków SEC (2008) 2860.
Uwaga:
Wpływ na oszczędność paliwa ma odpowiednia konserwacja opon. Dokładne wartości zależą od typu pojazdu, warunków drogowych i stylu jazdy. Ekologiczna jazda może znacznie zmniejszyć zużycie paliwa.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Klasy od A (najlepsza) do E (najgorsza)
Reakcja na hamowanie ma fundamentalne znaczenie dla wydajności opon i ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa opon przez cały rok, zwłaszcza zimą. Różnica w drodze hamowania pomiędzy oponami klasy A i E może wynosić nawet 30%.
2) Dla samochodu osobowego jadącego z prędkością 80 km/h może to oznaczać do 18 m dłuższe hamowanie na mokrej nawierzchni
Odległość hamowania
Do 18 m dłuższe hamowanie (przy 80 km/h)
Droga hamowania opon 2) Przy pomiarze zgodnie z metodą badania określoną w rozporządzeniu (UE) 2020/740
Uwaga:
Wpływ na jazdę na mokrej i suchej nawierzchni może mieć również kilka innych czynników. Odległości mogą się różnić w zależności od opon i warunków drogowych.
Więcej o etykiecie oponiarskiej przeczytasz w rozporządzeniu Wspólnoty Europejskiej WE 2020/740 (PDF).